03-5102710

אספרסו בר תובעת את דור חדש בשוברים

מתוך אתר news1. לכתבה באתרתביעה של אספרסו מול דור

טענת רשת אספרסו בר, למרות סיום התקשרותה עם הנתבעת ממשיכים להגיע אל סניפיה לקוחות האוחזים בשוברים שהונפקו על ידה כאשר הם מבקשים לממש את השוברים ופעמים רבות זוכים בארוחות חינם
▪  ▪  ▪
חברת יו. אן אספרסו בר השקעות 1998, המפעילה של סניפי רשת אספרסו בר, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה למתן צו מניעה קבוע האוסר על חברת דור חדש בשוברים, המנפיקה שוברים שווי כסף, מלעשות שימוש בשמה, ובנוסף לשלם לה פיצויים בסך 100,000 שקלים.

בתביעה נאמר כי במהלך שנת 2011 התקשרה התובעת, שהינה בעלים רשום של סימן המסחר "אספרסו בר", עם הנתבעת בהסכם התקשרות, לפיו השוברים המונפקים על ידה יכובדו בסניפי הרשת המופעלים על ידה.

לטענת אספרסו בר, במהלך שנת 2012, בשל אי-שביעות רצונה של התובעת מהתנהלות הנתבעת, היא בחרה לסיים את התקשרותה עמה. אולם לטענתה, על-אף סיום ההתקשרות המשיכה הנתבעת לעשות שימוש בשמה ללא הרשאתה, ורק לאחר פניותיה החוזרות ונשנות הואילה להסיר מאתר האינטרנט שלה את האזכורים השונים לרשת אספרסו בר.

בתביעה נאמר כי באופן המעורר תרעומת, על-אף הפניות השונות לנתבעת ועל-אף סיום ההתקשרות בין הצדדים במחצית שנת 2012, עדיין הגיעו וממשיכים להגיע עד היום לקוחות המבקשים לממש שוברים שהונפקו על-ידי הנתבעת בסניפי רשת אספרסו בר.

כל זאת מאחר שהנתבעת לא עדכנה את המוסדות השונים אליהם מונפקים השוברים כי ההתקשרות בינה לבין התובעת הסתיימה, וכי אין להפנות עוד לסניפי אספרסו בר לקוחות המחזיקים בשוברים.

התובעת מציינת כי הנתבעת מפנה את הלקוחות האוחזים בשוברים לחיפוש רשימות בתי עסק אשר יכבדו את השוברים ברשת האינטרנט, כאשר חלק מהרשימות מטעמה כוללות אזכור של אספרסו בר תוך אזכור כי ניתן לממש את השוברים אצל אספרסו בר.

נכון להיום, נאמר בתביעה שהוגשה באמצעות עורך דין אייל ירקוני, ממשיכים להגיע אל סניפי אספרסו בר לקוחות של הנתבעת האוכלים ושותים על חשבונה של אספרסו בר. כל זאת מאחר שהנתבעת אינה עושה כל שביכולתה למניעת התופעה אף שכבר באמצע שנת 2012 הסתיים ההסכם לשימוש בשוברי הנתבעת ברשת אספרסו בר.

לדברי התובעת, הצעתה של הנתבעת לשלם עבור השוברים שמומשו אינה רלוונטית לנזקים שנגרמו לה בשל השימוש בסימנה המסחרי והפגיעה בקניינה ובמוניטין שלה. התובעת מציינת כי באחרונה פצחה הנתבעת במסע פרסום בפריים טיים במהדורות החדשות אשר בעטיו מגיעים לקוחות רבים אף יותר אל רשת אספרסו בר בבקשה למימוש השוברים, בטענה כי הופנו על-ידי הנתבעת או גופים הקשורים עמה אל סניפיה.