03-5102710

צוואה בימי קורונה- נוטריון עד אליך

אנו נמצאים בזמנים בהם האנושות טרם צעדה.

קשה להעריך כבר היום את ההשלכות של המציאות החדשה שהביא עימו וירוס הקורונה, אולם דבר אחד כבר אפשר לדעת בוודאות- חייבים להתאים את המציאות לוירוס הקורונה. אחד הנושאים החשובים שנותרו גם בעולם לאחר קורונה, הוא העולם המשפטי, ותפקידו של עו"ד בעולם זה.

אחד הדברים שאנשים נמנעים מלדבר עליו, לעיתים אף לחשוב עליו, בשל הפחד מהשלכות וירוס הקורונה, הוא מה יקרה אם ילכו לעולמם? האם עליהם להשאיר צוואה? כיצד יתנהלו ענייני הירושה שלהם.

הדבר אף מחריף אצל אנשים שאובחנו כחולים בוירוס הקורונה ומעוניינים להסדיר את ענייניהם הרכושיים שלאחר המוות, כאשר הזמן דוחק והמציאות הגשמית היא שקשה להתנייד ממקום למקום תחת האילוצים המוכרים, ומקל וחומר לערוך צוואה כדין על ידי עו"ד בתחום הירושה.

ראשית והכי חשוב- המודעות היא השלב החשוב ביותר בניהול נושא הירושה והצוואה בזמן הקורונה והעובדה כי אתם קוראים מאמר זה הוא התחלה טובה. כעת נבחן יחד, כיצד ממשיכים מכאן.

הדבר החשוב ביותר שחולה קורונה צריך לעשות על מנת להקל על ילדיו הוא להכין צוואה חוקית אשר תכובד על ידי הרשויות ותצא לפועל מהר וללא התנגדויות ועיכובים.

הדרך המהירה והבטוחה ביותר להכין צוואה בימי וירוס הקורונה הינה על ידי עו"ד שהוא נוטריון אשר יכול ללא צורך בעדים לאשר את תוקף הצוואה.

חשוב מאד להבין שללא עריכת צוואה, ילדי המוריש חשופים לקשיים שונים, המאדירים עוד יותר בתקופה הנוכחית.

בזמן וירוס הקורונה, עלולים להיווצר צרכים דחופים לעשות שימוש בנכסים שהוריש המוריש, אלא שעד לקבלת צו קיום צוואה, או בהעדר צוואה, צו ירושה, אין אפשרות להמשיך ולפעול בנכסי המוריש עד לקבלת צו צוואה.

הכנת צוואה עם עו"ד חוסכת ליורשים זמן ושלבים בהפיכת הצוואה למסמך המחייב בנקים, את רשם המקרקעין וגופים אחרים, בין היתר למשל כאשר אחד היורשים הוא קטין, וכן בהקלות נוספות.

כמו כן, ללא צוואה, עלולים להיווצר חו"ח מחלוקות וריבים בין הילדים. כמו כן בהיעדר צוואה עלולים להתנהל הליכים משפטיים בין הילדים לבין בן הזוג הנותר.

בד"כ על מנת להכין צוואה כדין נדרשת חתימת שני עדים שאינם מבין היורשים או קשורים אליהם, דבר שאינו בר השגה בקלות בימי הקורונה ובאופן המאפיל על יכולת המוריש להכין צוואה כדין.

צוואה בפני נוטריון היא צוואה בפני רשות- דבר חשוב ביותר בימי וירוס הקורונה. המשמעות- האמור בצוואה חסין מתקיפה הנוגעת לכשירות המצווה ולתוכן הצוואה, שכן כפי שקובע סעיף 22 חוק הירושה, תשכ"ה – 1965, "לעניין סעיף זה, דין נוטריון כדין שופט".

למעשה כל נוטריון מנהל פנקס צוואות עצמאי ואישורו על צוואה הופך את הצוואה לצוואה שניתנה בפני שופט- דבר שאין לו תחליף בימים אלו של וירוס הקורונה- צוואה כזו יכולה להיעשות בביקור בית של נוטריון בבית המצווה.

לא פחות חשוב, כי הצוואה תנוסח על ידי עו"ד העוסק בתחום הצוואות והירושות, בעל הידע והניסיון בתחום הצוואה ובתחום הירושה, אשר ידע כיצד להתאים את רצונו של המוריש לצרכים של היורשים באופן שישאיר מצד אחד את המשפחה מלוכדת ומצד שני יאפשר שימוש בנכסי המוריש לאחר לכתו לעולמו.

עו"ד ונוטריון אייל ירקוני הינו עו"ד המתמחה בתחום המשפחה, העוסק בצוואות ובדיני ירושה מזה כעשרים שנה, בעל ניסיון בניסוח צוואות לכל סוגי הנכסים והיורשים, שותף והמייסד של משרד עו"ד ירקוני.

בתקופת הקורונה עקב המגבלות הקיימות, עו"ד ירקוני מגיע לביתכם לביקור בית ועורך עמכם צוואה בביתכם, תוך מתן אישור נוטריוני לצוואה גם בימי קורונה, באופן שהופך את הצוואה לסופית ומחייבת.